EN | FI

3D-tutoriaali

Second Picture on omistettu alkuperäisille tutoriaaleille 3D-grafiikasta, Photoshopista, valokuvauksesta ja WWW-suunnittelusta.

Pään 3D-mallin viimeistely

23.10.2007 Kategoria: 3D (Mallinnus) | Ihmisen pään mallintaminen 3D Studio MAXissa 10/10

Silmäluomien viimeistely

Silmäluomen polygoneja 3D Studio MAXissa

Kuva 1. Silmäluomet luodaan kopioimalla edgejä sisään päin.

Aktivoi Border-tila ja valitse silmän reikää ympäröivät edget ja luo uusia polygoneja kopioimalla edgejä sisään päin kuvan 1 mukaisesti.

Suun sisäosan 3D-mallinnus

Polygoneja suun sisällä 3DS MAXissa

Kuva 2. Suu luodaan kopioimalla edgejä sisään päin.

Suun sisäosan viimeistely 3D Studio MAXissa

Kuva 3. Suun sisäosan polygoneja.

Valitse 9 suuaukon edgeä ja luo uusia polygoneja kopioimalla edgejä pään sisään kuvan 2 mukaisesti.

Aktivoi Editable Polyn polygon-tila ja piilota kaikki paitsi suun ympäristössä olevan polygonit hyödyntämällä "Hide Selected" ja "Hide Unselected"-nappeja. Luo sitten uusia polygoneja suun sisälle kuvan 3 mukaisesti. Nyt pään 3D-mallissa on kaikki tarvittavat polygonit ja on aika viimeistellä se lopulliseen muotoonsa.

Viimeistele pään 3D-malli

Ihmisen pään 3D-malli, joka on luotu polygoneilla

Kuva 4. Valmis ihmisen pään 3D-malli.

Tuo kaikki polygonit näkyviin ja viimeistele pään 3D-malli. Päätä on nyt helppo viimeistellä kun kaikki polygonit on luotu. Valmis malli voisi näyttää esimerkiksi samalta kuin kuvassa 4.

Tätä mallia pitäisi olla melko helppo muokata esimerkiksi realistisempaan tai tyylitellympään suuntaan. Halutessasi voit käyttää tätä 3D-mallia perustana monelle erilaisella 3D-hahmolle. Anna mielikuvituksesi lentää!

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10