Kuva 1. Luo uusia polygoneja kuvan mukaisesti.
Luo 8 uutta polygonia edgejä kopioimalla ja sijoita ne kuvan 1 mukaisesti. Muista tarvittaessa käyttää Editable Polyn Target Weld-toimintoa.
Kuva 2. Luo 6 uutta polygonia leukaan.
Luo 6 uutta polygonia edgejä kopioimalla ja sijoita ne kuvan 2 mukaisesti. Kuten huomaat niin polygonien sijainti ei tarkasti seuraa apukuvan sivuprofiilia. Mitä vähemmän polygoneja mallissa käytetään sitä enemmän muotoja täytyy liioitella.
Tässä tutoriaalissa pyritään käyttämään mahdollisimman vähän polygoneja, mutta silti luomaan kohtuullisen realistinen pää. Muista, että lopullinen pinta määräytyy vasta kun Meshsmooth modifier laitetaan päälle. Meshsmooth modifierin vaikutusta kannattaa kokeilla silloin tällöin.
Kuva 3. Luo uusia polygoneja kuvan mukaisesti.
Luo uusia polygoneja edgejä kopioimalla ja sijoita ne kuvan 3 mukaisesti. Muista tarpeen tullen käyttää Editable Polyn Target Weld -toimintoa.
Kuva 4. Luo uusia polygoneja ja viimeistele kasvot.
Täytä kasvoissa oleva reikä luomalla 8 uutta polygonia Editable Polyn Create-toiminnon avulla kuvan 4 mukaisesti. Nyt kasvot ovat valmiit ja niiden tulisi näyttää suurin piirtein samalta kuin kuvassa 4. Tässä vaiheessa on hyvä korjailla kasvonpiirteitä jos siihen on tarvetta. Seuraavaksi mallinnetaan pään sivu- ja takaosa, kaula ja lopulta korva.
Kuva 5. Leuan alaosan polygoneja.
Luo 10 uutta nelisivuista polygonia leuan alaosaan ja sijoita ne kuvan 5 mukaisesti.
Sivu 6: Pään ja kaulan mallinnus 3DS MAXissa